U bent hier

Home » bureau

Functionaliteit én identiteit

2eN ziet interieur als uitgelezen middel om een nieuwe, ruimtelijke ordening in een organisatie aan te brengen, waarin werkprocessen goed gedijen en de bedrijfscultuur tot zijn recht komt. Functionaliteit staat voorop en de basis van elk interieurontwerp is het programma van eisen van de opdrachtgever. Daarnaast is identiteit een belangrijk vertrekpunt. Interior Branding + Identity zien wij als onlosmakelijk bestanddeel van de totale merkstrategie en bedrijfsidentiteit.

Optimale prestaties

Deze benadering leidt niet alleen tot een effectief gebruik van de binnenruimte; de aandacht voor identiteit leidt er óók toe dat mensen zich op hun gemak voelen. Dat betekent in een kantoorsituatie bijvoorbeeld: meer zelfvertrouwen bij medewerkers, meer plezier in het werk, een lager ziekteverzuim en hogere productiviteit. In een retailsituatie zorgt het voor identificatie met het merk, meer aandacht voor het product, een betere aansluiting bij de doelgroep en daarmee hogere verkopen.

Kortom: aandacht voor identiteit is onmisbaar voor iedere organisatie die optimaal wil presteren.

Binnenhuisarchitect

Een geslaagd interieurontwerp is een driedimensionale verbeelding van functionaliteit en identiteit. Essentieel is de samenhang tussen gebouwarchitectuur en inrichting, tussen ruimtelijke verhoudingen, vorm en perspectief, en tussen materialen, kleuren, structuur en licht. In al die parameters een duidelijke samenhang en harmonie aanbrengen, dat vereist zowel een analytische benadering als een creatieve aanpak. 2eN Design staat voor beide!

Corporate design

De aanpak van 2eN Design gaat nog één stap verder. Interieurontwerp is in deze visie onderdeel van het totale corporate design; een alomvattend concept waarin interieur, exterieur, bewegwijzering, signing en bijvoorbeeld bedrijfskleding zijn geïntegreerd. Ook die aspecten krijgen bij 2eN volop aandacht.

 

Afbeelding: Installatie Nimbus LOT, Berndnaut Smilde