Flagshipstore en proeflokaal Reypenaer Kaas
‘Nederlandse kaas met natuurlijke historische rijping’
- Project: retail concept
- Oppervlakte: 80 m2
- Aantal medewerkers: 2 personen
- Aantal zitplaatsen proeflokaal: 20 personen
- Locatie: Grachtengordel, Amsterdam
Kenmerken
Reypenaer is een ambachtelijke, met traditionele methoden gemaakte exclusieve kaas
Natuurlijke rijping op houten stellingen in het oude pakhuis aan de Oude Rijn
Geen eigen verkooppunten; bekend door horeca en hotels
Verkoop loopt via groothandel
Vraagstelling
Internationale bekendheid krijgen
Bekendheid krijgen bij de consument
Pilot verkooppunt met proeverij binnen de 17e eeuwse grachtengordel van Am- sterdam
Retailformule ontwikkelen
Interieurontwerp moet aansluiten bij identiteit van het merk Reypenaer
Look and Feel: kwaliteit, ambacht, Holland, traditie
Laagdrempelig
Oplossingen
Centrale productpresentatie op koeltafel in winkel waar consument omheen kan lopen
Consument kan zelf product pakken en proeven
Verkoper staat niet achter de kassa, maar vertegenwoordigt het merk actief door bezoekers voorlichting te geven en hun een speciale ervaring mee te geven
Producten als juwelen presenteren: door belichting en opstelling
Natuurlijk materiaalgebruik en ambachtelijke detaillering: massief eiken, Hollandse witjes
Informatiewand over de historie van het merk en productie: door promotiefilmpjes en veelheid aan fotolijsten
Koeltechniek volledig uit het zicht