oxoweb554433

U bent hier

Home

Flagshipstore en proeflokaal Reypenaer Kaas

‘Nederlandse kaas met natuurlijke historische rijping’

  • Project: retail concept
  • Oppervlakte: 80 m2
  • Aantal medewerkers: 2 personen
  • Aantal zitplaatsen proeflokaal: 20 personen
  • Locatie: Grachtengordel, Amsterdam

Kenmerken

Reypenaer is een ambachtelijke, met traditionele methoden gemaakte exclusieve kaas

Natuurlijke rijping op houten stellingen in het oude pakhuis aan de Oude Rijn

Geen eigen verkooppunten; bekend door horeca en hotels

Verkoop loopt via groothandel

Vraagstelling

Internationale bekendheid krijgen

Bekendheid krijgen bij de consument

Pilot verkooppunt met proeverij binnen de 17e eeuwse grachtengordel van Am- sterdam

Retailformule ontwikkelen

Interieurontwerp moet aansluiten bij identiteit van het merk Reypenaer

Look and Feel: kwaliteit, ambacht, Holland, traditie

Laagdrempelig

Oplossingen

Centrale productpresentatie op koeltafel in winkel waar consument omheen kan lopen

Consument kan zelf product pakken en proeven

Verkoper staat niet achter de kassa, maar vertegenwoordigt het merk actief door bezoekers voorlichting te geven en hun een speciale ervaring mee te geven

Producten als juwelen presenteren: door belichting en opstelling

Natuurlijk materiaalgebruik en ambachtelijke detaillering: massief eiken, Hollandse witjes

Informatiewand over de historie van het merk en productie: door promotiefilmpjes en veelheid aan fotolijsten

Koeltechniek volledig uit het zicht